GP Groot ReCycle

Gisteren heb ik meegedaan aan de GP Groot ReCycle op de vuilnisbelt in Alkmaar. Leuk om te zien dat er op zo'n terrein een dergelijk mooi en zwaar parcours uitgezet kan worden. Met een deelnemersveld van 235 rijders was het tevens een erg populaire wedstrijd.
De gehele groep met rijders (mannen en vrouwen) gingen in één keer van start. Ik stond niet heel erg vooraan, maar wist in het eerste gedeelte van het parcours naar plaats 35 à 40 op te schuiven. Aangezien het een wedstrijd van 100 minuten was, besloot ik niet al mijn energie te verspillen in het begin. Op de technische en klim stukken reed ik flink door en op de rechte stukken probeerde ik wat te sparen. Dit werkte er goed en in het eerste uur wist ik binnen de eerste 30 te komen. Na een uur kreeg ik het even iets moeilijker en besloot ik even wat gas terug te nemen; even een gelletje erin en goed drinken. Ik verloor hier wel wat posities mee, maar hierdoor ging het later wel weer een stuk beter. Ik haalde nog wat heren in en ben uiteindelijk na bijna 2 uur fietsen op de 34e positie geëindigd. Bij de dames was ik ruim eerste; alle overige dames heb ik op de ronde gezet. Kortom, een goede en leuke wedstrijd met het oog op Landgraaf en het NK.

Voor de volledig uitslag, zie hier: http://www.mtb-noordwest.nl/uitslagen/2014%2006%2021%20Uitslag%20GP%20Groot%20reCycle.pdf

Comments

Popular posts from this blog

Nieuw team voor volgend seizoen!

KMC Dijk tot Dijk race & Teamdag

Egmond pier Egmond